Friday, November 16, 2012

Dil To Pagal Heiiiiiii.............asssudddooohh

video
Salam sejahtera se~Tanah Melayu,sambungan dari episod pertama,maka pada tahun 1989 secara rasmi bertukar sekolah dari Sek.Men.Keb.Maran,Pahang ke Sek.Men(RLKT)Felda Lasah,Perak..pada awalnya kesibukan dlm menyesuaikan diri dgn sekolah baru membantutkan seketika hobi memikat terkukur.Terperam sahaja pikat di rumah,saya sedar tanggungjawap saya yg utama adalah memastikan agar tahap pelajaran SPM saya ketika itu haruslah membanggakan kakak dan keluarga saya. Alhamdulillah syukur,pada ujian awal result saya amat membanggakan dlm semua matapelajaran……..poooommmm malatop sudah nama saya disebut2..sentiasa bermain dibibir pelajar dan juga guru2 ketika itu.Saya terglamor suda ketika itu…mempunyai pakej lengkap dari segi rupa dan otak geliga….arrsuddahhh terperasan pullobb…m sorryyy…. Juga menjadi perhatian awec2 melayu terakhir yg trend zaman sekolahnye berkain singkat bertudung zoom tew……antara ramai2 awec tew, ade seorang yg dpt membuatkan ati saya bergetar,maka saya risik2 ler dari kenkawan…jawapannye~Ang kalo dpt tackle itu awec memang ang terrraaarr.. Hoooooommm......memang yg celir saya suka…..berasaskan skill memikat burung terkukur,maka yg celir tu mesti yg terbaik…yg org ramai da terai xmo sangkut racik.. maknakatanye,kalo dpt memang puas ati der….yg pasti usaha tangga kejayaan,membaca jambatan ilmu…andaikata tangga kita simpan bwh jambatan hasilnya langsung xberguna…..Maka strategi pertama dirancang,surat layang ler…semalaman memikir maka terciptalah surat berbau jiwa ngn madah pujangga kata2 indah belaker,pagi nak p sekolah selit dlm beg sekolah.Nak dijadikan cerita…ape punya suwey ari tu,guru disiplin adakn spot cek…ahhsuudaahh mamphoos saya kali ni.Sampai giliran beg saya diperiksa,guru disiplin terjumpa surat bersampul bunga2an tanpa nama dan alamat…..Bole saya buka???tanya guru disiplin kpd saya,Jwpan saya~Dengan segala hormatnya..Silakan cikgu……~teringat pesanan ayah dari kecil lagi~Sebagai anak lelaki,berani bikin berani tanggung..jgn lari atau mengelak kalo da bikin silap...biar kalah or mati bermaruah...lawan tetop lawan.....arrsudddahhh~kata kunci PWSTM tew..... Jahanam saya…..nama mallatop lagi satu kali dlm kes~Cinta Monyet….,makanya saya dan awec tersebut disoal siasat oleh guru disiplin,yg kesiannya awec tu lew…pasai dlm isi kandungan surat tu ada sebut nama dia…kena ler juga….padahal hasrat ati xsempat nk tuju da kantoiii.....mana saya tau rupa2nya awec tu pun syiok kat saya juga...hooommm Dil To Pagal Hei lewwww......kihkih Akhirnya…saya dpt kapel ngn awec tew….kate org kalo kita pakai pikat sedut…terkukur hat tengah mengeram dlm sarang pon bole jatuh tew.. Walopon peristiwa itu agak memalukan saya,untungnya nasib baik kakak saya tidak tau kejadian tersebut…kalo edok mau meleleh taik tinge kena kaunsling tew…..talian hayat ke kg terus lew..... Namun begitu pelajaran saya tetap maintain….terbaekkk….saya diserapkan ke dlm persatuan dan kelab2 sebagai pengurusi or ajk,pendekkata menjadi contoh ler juga…..awok ader??? Masalah suda sampeiiii...mcmmana saya nk dating ngn awec tu tanpa dikesan ato diperasan oleh kakak saya????.....pikir punya pikir…jln terbaik usung pikat mcm azali nk p mikat..padahal p dating hahai…..hudohnye perangai tew…tipu sunat xper gamoknye yew.. Dlm masa yg sama saya juga berkenal2an dgn penduduk tempatan yg memikat terkukur,panjang lar suda langkah saya apabila dema2 pelawa join aktiviti memikat pada hujung minggu…habis suda saya ronda kwasan sekitar antaranya Kg.Perlob,Kg.Lintang,Chemor,dan kawasan sewaktu dengannya….antara pengalaman tidak dapat dilupakan ketika itu, nak amik seko burung rewod terpaksa parking motor seberang sini…..nyeberang sungai atas paras pinggang usung jebak p seberang sana,huuuuuuu…….betul2 lebih punya kerja,apakan daya da setuju ikut otai tew…..polo jew lew.. Dah ditakdirkan rezeki maka rewod tertapau juga ngn pikat saya,saya hadiahkan rewod tersebut kepada penunjuk lokasi….melompat suda dia..seronok xterhingga idaman hati dpt dimiliki. Saya rumuskan pada ketika itu bilangan pemikat tidak seramai sekarang,makanya terkukur hutan tidak secelir sekarang…pendekkata asal pikat mau bunyi jer xkisah bunyi mcm cengkerik or belalang…..burung hutan musti sampai dan teradap,senang benor nk tapau.....xmencabar langsung. Dibandingkan dgn sekarang kalo xdak pikat yg sedut,skill pemikat yg tinggi padan jenjalan mkn angin jer ler.Banyak eko yg saya tapau,tp tidak ada seekor pon yg saya simpan atau tambat,memandangkan memang sifat semulajadi saya hanya suka menangkap jenjarang tambat melainkan yg betul2 lain macam spek ats dari pikat saya.....sekian utk kali ini bellebuusss salam.....

3 comments:

  1. wow...tahniah hebat anda ini...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. bole ler saje tulis2 wat hilang borim.......nk posting tapau pikat xkuat.......xde menapau.......karang ler ceta karut......huhu

      Delete